Hoe ziet het leven eruit als beroepspiloot? Je hebt vast een idee, maar hoe is het echt? Onze passie voor het vliegen brengen we graag aan je over. Hier vind je interviews, fotorepo’s en andere berichten.
Sommige vliegscholen hanteren aanname eisen net als luchtvaartmaatschappijen. Maar hoe zit dat nu precies, is dat altijd zo?
Lees meerEen type rating, wel eens van gehoord? Het is een verplichte stap na het behalen van je brevet. Maar waarom en wat kost het.
Lees meerVliegen, je hebt er altijd al van gedroomd en het is je passie. Maar wat kost het om piloot te worden?
Lees meerVliegen, het is een jongensdroom, maar ook al ben je allang geen jongetje meer, de droom bestaat nog steeds.
Lees meerHeb je altijd al piloot bij KLM willen worden maar haal je de selectie eisen niet of ben je afgevallen?
Er zijn ook andere manieren.
Lees meerJasper kreeg na het afronden van zijn opleiding binnen een week reactie op zijn sollicitatie bij Ryanair en binnen een week na zijn final assessment is hij aangenomen als Cadet Second Officer op de Boeing-737NG.
Lees meerNa de ATPL examens en de ervaringsuren te hebben gevlogen ging Jasper aan de volgende module beginnen. Nu acht weken later is Jasper weer thuis met het CPL brevet en de aantekeningen meermotorig en instrument vliegen op zak.
Lees meerBinnen 2 jaar van eerste vliegles tot First Officer op de 737. Lees Sander zijn verhaal.
Lees meerVliegen was mijn droom. Niet de meest logische carrièrekeuze in 1997, maar mijn vader zei: ‘De piloten die nu vliegen, gaan ook een keer met pensioen.’
Lees meerOp de basisschool wist Michiel al dat hij piloot wilde worden. Toch werd hij pas op zijn 30ste bij een airline aangenomen. Hij scoorde matig voor vakken als natuur- en wiskunde, dus leek een andere studierichting beter.
Lees meer